سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس به جستجوی دانش برخیزد، فرشتگان بر وی سایه اندازند و در معیشتش برکت حاصل می شود و از روزی او کم نمی گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
قلم دانشهای نوین تربیت وپرورش
 RSS 
 Atom 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 43789
بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
........... درباره خودم ...........
قلم دانشهای نوین تربیت وپرورش
رویا تشکری ایرانی زاده -ناحیه2مشهد
اگر تنها ترین تنهایان شدم باز هم خداهست و او جانشین همه نداشتنیهای من است اگر چه طوفان حادثه میورزدو سرنوشت تازیانه اش را بر پیکرم مینوازد و امید در باطلاق نیستی غرق میشود و سنگ سنگین سرنوشت بال ارزوهایم را میشکند ولی من همچنان امیدوارم و چشم به آینده میدوزم تا خداوند درهای موفقیت را به رویم بگشاید....... ایمیلRtshkr164@gmail.com

........... لوگوی خودم ...........
قلم دانشهای نوین تربیت وپرورش
............. بایگانی.............
آموزشی
مذهبی
مهارتهای زندگی
روانشناسی

........... دوستان من ...........
نگاهی به تعلیم وتربیت
افت تحصیلی
بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانش ...
عوامل افت تحصیلی دانش آموزان است
روش های پیشگیری از افت تحصیلی
افت تحصیلی و کاهش شدید انگیزه ها به ...
افت تحصیلی درس ریاضی
بررسی پدیده اختلالات رفتاری در دانش ...
گروه های آموزشی استان اصفهان
تکلیف شب
مدرسه عالی شهید مطهری
دفتر مقام معظم دهبری
راز و رمز کلاس و درس و ...معلم
سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی

............. اشتراک.............
  ........... طراح قالب...........


  • چراهای شگفت انگیز جهان

  • نویسنده : رویا تشکری ایرانی زاده -ناحیه2مشهد:: 87/6/3:: 8:16 عصر

    چراهای شگفت انگیز جهان

     

    کدام جانور بهترین مادر را دارد ؟

    نوزاد گوریل بهترین مادر دنیا را دارد ؛ چون با آن که جثه ای بزرگ و ظاهری زشت دارد ، با نوزادانش به مهربانی رفتار می کند . او تا سه سالگی به بچه هایش شیر می دهد و مدت زیادی هم از آن ها نگهداری و مراقبت می کند .

    o       میمون های بزرگ ، گوریل ها ، شامپانزه ها ، اوران اوتان ها و گیبون های ماده ، همه از خانواده ی میمون های بی دم و معمولأ برای نوزادانشان مادران بسیار خوبی هستند .

    کدام جانور بدترین مادر را دارد ؟

    فاخته ی اروپایی ، زحمتی برای بزرگ کردن نوزادانش نمی کشد . این مادر تنبل در لانه ی بقیه ی پرندگان تخم می گذارد و آن ها به جای او از تخم هایش نگهداری می کنند .

    وقتی جوجه ها از تخم بیرون می آیند نیز ، همین پرنده آن ها را بزرگ می کند .

    o       فاخته معمولأ در آشیانه پرندگانی تخم می گذارد که تخم های آن ها شبیه تخم های خودش است .

    کدام جانور نوزادان خود را زندانی می کند ؟

    منقار شاخی نوکی خمیده دارد . وقتی منقار شاخی ماده در سوراخ درختان تخم می گذارد ، پرنده ی نر به او کمک می کند تا دهانه ی سوراخ را ببندد . او قسمتی را برای عبور منقارش باز می گذارد تا از آن طریق به بچه هایش غذا دهد .

    o       زباب مادر نیمه وقت است . این جانور هر از گاهی وارد لانه می شود تا به بچه هایش غذا بدهد .

    کدام جانور نر نوزادانش را به دنیا می آورد ؟

    اسب ماهی ماده ، تخم هایش را درون کیسه ای در شکم اسب ماهی نر قرار می دهد . اسب ماهی نر تا زمان تولد ، آن ها را در کیسه خود نگه می دارد . در هنگام تولد نوزادان ، صدها اسب ماهی کوچک از شکم اسب ماهی نر بیرون می پرند .

    کدام جانور با پاهایش روی تخم می خوابد ؟

    هر سال در اواسط فصل زمستان ، پنگوئن امپراطور ماده یک تخم می گذارد و پنگوئن نر این تخم را بین پاها و پر هایش نگه می دارد تا در فصل بهار ، جوجه پنگوئن سر از تخم بیرون آورد .

    نوزاد کدام جانور به مادرش می چسبد و از او آویزان می ماند ؟

    نوزاد لمور ماداگاسکار ، هفت ماه اول زندگی خود را روی کول مادرش به طور آویزان به سر می برد . او خود را محکم به مادرش می چسباند و با او در تمام جنگل از این سو به آن سو می پرد .

    نوزاد کدام جانور در پرورشگاه عمومی می ماند ؟

    ماراها نوزادان خود را در لانه های عمومی و گروهی نگه می دارند . به این ترتیب ، بچه خرگوش ها تنها نمی مانند و وقتی مادر یکی از آن ها برای غذا دادن به بچه هایش به آن جا می رود ، از حال بقیه ی بچه خرگوش ها هم با خبر می شود .

    o       ماراها مثل بعضی جونده های پادراز ، از جمله خوکچه ی هندی در آمریکای جنوبی زندگی می کنند . آن ها هیچ وقت برای دیدن بچه هایشان به داخل لانه نمی روند ؛ باکه سوت می زنند و بچه ها از لانه خارج می شوند.

    بزرگترین پرورشگاه دنیا کدام است ؟

    در غار براکن واقع در ایالات متحده آمریکا ، بیش از بیست میلیون خفاش وجود دارد . خفاش های ماده ، نوزادان خود را روی هم می گذارند تا گرم بمانند . آن ها چنان به هم می چسبند و فشرده قرار می گیرند که در هر متر مربع سه هزار نوزاد جا می گیرند .

    o       خفاش گوش های تیزی دارد . او با این گوش ها می تواند صدای فریاد نوزادش را در میان میلیون ها نوزاد دیگر که در غار هستند تشخیص دهد.

    چرا شب پره ها دور چراغ پرواز می کنند ؟

    شب پره ها به هنگام پرواز ، به کمک نور ماه و ستاره ها جهت یابی می کنند . اگر مقدار زیاد نور مثل نور یک لامپ آنها را از مسیرشان منحرف کند ، آن ها مدام به دور آن نور می چرخند . گاهی هم بال هایشان در اثر بر خورد به لامپ داغ می سوزد .

    کدام جانور چرب ترین شیر را به نوزادش می دهد ؟

    شیر فک هارپ شبیه سس مایونز است . این شیر که دوازده بار چرب تر از شیر گاو است ، به قدری مغذی است که نوزاد فک با سرعت تعجب آوری رشد می کند .

    o       بیش تر نوزادان فک در مناطق بسیار سرد و یخبندان به دنیا می آیند ؛ اما چون بدنشان از یک لایه ی ضخیم چربی پوشیده شده است . سرما را احساس نمی کنند .

    کدام جانور لانه ای بسیار تمیز دارد ؟

    شاید لانه ی بیش تر جانوران تمیز باشد ؛ اما گورکن در این کار همیشه برنده ی جایزه اول است ! در واقع گورکن های بالغ مرتبأ علف ها و برگ های خشک بستر بچه هایشان را عوض می کنند و سوراخی دور از لانه می سازند که اعضای خانواده از آن به عنوان توالت استفاده می کنند .

    چه تفاوتی بین کوسه ماهی و دلفین وجود دارد ؟

    o       با این که دو جانور شبیه هم هستند ، اما به دو گروه جانوری متفاوت تعلق دارند . کوسه ماهی جزو خانواده ی ماهی ها و دلفین ها ، جزو پستانداران طبقه بندی می شوند.

    o       انسان به دلفین هیچ شباهتی ندارد ؛ اما با این حال ، دلفین ها جزو پستانداران هستند !

    o       اگر جانوری با شش تنفس کند و به بچه هایش شیر بدهد ، پستاندار است . بیشتر پستانداران ، روی بدنشان مو دارند .

    چه تفاوتی بین قورباغه و وزغ وجود دارد ؟

    قورباغه ها معمولأ پوستی صاف و لزج و پاهای بلندی برای پریدن دارند . بیشتر وزغ ها پوستی بر آمده دارند و راه می روند .

    چه تفاوتی بین تمساح و کروکودیل است ؟

    کروکودیل ها ، آرواره های بلند و نوک تیز دارند . دندان های آن ها بسیار بزرگ است و وقتی آرواره ی خود را می بندند ، دندان هایشان در طرفین دهان قرار می گیرند .

    اسکلت کدام جانوران خارج از بدن آن ها قرار دارد ؟

    اغلب جانوران کوچک ، پوست سختی دارند که استخوان بندی خارجی آنها نامیده می شود . این استخوان بندی خارجی ، بدن نرم جانور را مثل یک استخوان بندی واقعی نگه می دارد و از آن محافظت می کند .

    o       جانوری که استخوان بندی خارجی دارد . برای رشد خود ابتدا باید آن استخوان بندی را بشکند و اسکلت جدیدی بسازد .

    کدام نوع ماهی ها می توانند از درخت بالا روند ؟

    گل خورک ها ، ماهی های بسیار عجیبی هستند . آن ها با باله هایشان که شبیه پاست ، از درخت بالا می روند و به وسیله ی باد کش های شکمی به درخت می چسبند .

    یک مورچه خوار ئر روز چه تعدادی مورچه را می تواند بخورد ؟

    یک مورچه خوار در هر روز می تواند تا 30000 مورچه را بخورد ! این جانور با زبان چسبناک بسیار بزرگ خود می تواند هر بار 500 مورچه را بگیرد . مورچه خوار ، مورچه ها را نمی جود ؛ بلکه همه را می بلعد ؛ چون دندان ندارد . 

    o       مورچه خوار های بزرگ روی مچ هایشان راه می روند ؛ چون پنجه هایشان بسیار بلند و نوک تیز هستند . آن ها از پنجه هایشان برای خراب کردن لانه ی مورچه ها استفاده می کنند .

    پرنده ها چگونه پرواز می کنند ؟

    پرنده برای پرواز کردن ، بال های خود را به هم می زند بال ها مثل بادبان که قایق را روی آب به حرکت در می آورد ، پرنده را در هوا به پرواز در  می آورد . بعضی از پرنده ها برای صرفه جویی در مصرف انرژی ، روی هوا سر می خورند ، یعنی وقتی به سرعت کافی رسیدند ، بال هایشان را باز می کنند تا جریان آرام هوا آن ها را با خود ببرد .

    o       مرغ مگس تنها پرنده ای است که می تواند به عقب پرواز کند . او به جلو ، پهلو و سر و ته هم می تواند پرواز کند !

    o       باد خورک ها تقریبأ تمام عمر خود را در پرواز به سر می برند . آن ها حتی در هنگام پرواز هم می خوابند !

    o       پرنده ها هم مثل هوا پیما ها باید قوی ولی سبک وزن باشند . به همین سبب استخوان هایشان تو خالی و مثل کاغذ نازک است .

    هر پرنده چند پر دارد ؟

    هر چه پرنده بزرگتر باشد ، پرهای آن هم بیشتر است . یک مرغ مگس تقریبأ 900 پر و یک قو 25000 پر دارد ! پرهای پرنده ها اندازه ها و شکل های گوناگونی دارند . کرک ها ی نرم پرنده ، بدنش را گرم نگه می دارند و بقیه ی پر هایش او را از باران محافظت می کنند . پرهای ضخیم تر هم به او قدرت پرواز کردن می دهند .

    بزرگترین عقاب کدام است؟

    بزرگترین و قوی ترین عقاب ، هارپی است . او حتی از یک سگ دانمارکی نیز بزرگتر است . این عقاب که در جنگل های گرمسیری آمریکای جنوبی زندگی می کند ، میمون ها را با چنگال های مرگبار خود از میان درخت ها بیرون می کشد و شکار می کند .

     

     

     

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    انواع کـد های جدید جاوا تغیــیر شکل موس