سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این دانش دین است، پس نیک بنگرید که از چه کسی دین خود رامی گیرید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
قلم دانشهای نوین تربیت وپرورش
 RSS 
 Atom 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 43785
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
........... درباره خودم ...........
قلم دانشهای نوین تربیت وپرورش
رویا تشکری ایرانی زاده -ناحیه2مشهد
اگر تنها ترین تنهایان شدم باز هم خداهست و او جانشین همه نداشتنیهای من است اگر چه طوفان حادثه میورزدو سرنوشت تازیانه اش را بر پیکرم مینوازد و امید در باطلاق نیستی غرق میشود و سنگ سنگین سرنوشت بال ارزوهایم را میشکند ولی من همچنان امیدوارم و چشم به آینده میدوزم تا خداوند درهای موفقیت را به رویم بگشاید....... ایمیلRtshkr164@gmail.com

........... لوگوی خودم ...........
قلم دانشهای نوین تربیت وپرورش
............. بایگانی.............
آموزشی
مذهبی
مهارتهای زندگی
روانشناسی

........... دوستان من ...........
نگاهی به تعلیم وتربیت
افت تحصیلی
بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانش ...
عوامل افت تحصیلی دانش آموزان است
روش های پیشگیری از افت تحصیلی
افت تحصیلی و کاهش شدید انگیزه ها به ...
افت تحصیلی درس ریاضی
بررسی پدیده اختلالات رفتاری در دانش ...
گروه های آموزشی استان اصفهان
تکلیف شب
مدرسه عالی شهید مطهری
دفتر مقام معظم دهبری
راز و رمز کلاس و درس و ...معلم
سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی

............. اشتراک.............
  ........... طراح قالب...........


  • ملاحظاتی پیرامون سیگار

  • نویسنده : رویا تشکری ایرانی زاده -ناحیه2مشهد:: 87/5/25:: 7:56 عصر

    متعارفین وسیله خود آزاری و دیگر آزاری

    هوشیار باشید تا دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی نگیرند . علی (ع)

    همه افتخار ما این است که مسلمانیم و پیرو منطق قرآن ، " ولدینا کتاب ینطق بالحق و هم لا یظلمون " 10

    همیشه در تبیین احکام الهی به این حقیقت اذعان داریم که خالق ما شارع و حاکم ماست و تمامی امر و نهی های الهی در جهت خیر و صلاح فردی و اجتماعی و نیل به سعادت و فلاح است .

    بر همین اسا س ، با تعمق در احکام الهی در میابیم که تمامی آنچه که بر جسم ، روان و اجتماع انسانها ضرر می رساند به عنوان آفتهای رشد مکروه و حرام محسوب شده و بر عکس همه آنچه که برای جسم ، روان و اجتماع انسانها مفید است به مثابه عوامل رشد ، مستحب و واجب تلقی گردیده است .

    لذا ، به دلیل توجه و تأ کید بر این اصول استوار و منطقی و فطری است که اسلام به عنوان یک دین جاودان بر فراز عصرها و نسلها همواره چون کانون نور ، با طراوت و تازگی هدایتگر ره جویان گمشدگان و تشنگان حقیقت بوده است .

    اینک ، در پاسداری از قاموس قرآن و ارزشهای والا و احکام متعالی و حیات بخش اسلام ، بر دانش آموختگان و دست پروردگان مکتب اسلام است که با ترویج منطق قر آن و عمل به احکام آیینه ی حق نما باشند .

    بی تردید از جمله آفتهای رشد جسمانی روانی و اجتماعی مصرف مشروبات الکلی ، مواد مخدر و استعمال دخانیات است . متأ سفانه امروزه متداولترین این آفتها در جامعه ، مصرف سیگار این وسیله خود آزار و دیگر آزار است .

    مصرف فزاینده "سیگار " علاوه بر آنکه متضمن ضررهای قابل توجه اقتصادی است تأ ثیرات سوء آن در ابعاد جسمانی ، روانی و اجتماعی قابل توجه می باشد . 2

    از نظر جسمانی ، علاوه بر آن که دود سیگار موجب انواع بیماریها و معلولیت ها در فرد سیگاری می گردد ، اطرافیان او نیز بطور مستقیم و غیر مستقیم از ضررهای جدی دود سیگار در امان نمی باشند . تأ ثیر سوء دود مسموم سیگار در دستگاه تنفسی اطرافیان ، بخصوص ضرری که از این بابت متوجه مردمک چشم و بینایی معاشران و مجاوران فرد سیگاری می شود ، فوق العاده قابل توجه می باشد . 3  همین اساس امروزه در غالب کشورهای جهان بخصوص کشورهای آمریکا و اروپا ، کشیدن سیگار در اماکن عمومی ، نظیر ادارات و مؤ سسات ، مراکز آموزشی ، مدارس و دانشگاهها ، سالنهای ورزشی ، وسایل حمل و نقل عمومی و ... ممنوع اعلام شده است . دریغا که ما خود می بایست پرچمدار چنین نهضتی بودیم !

    در باب مسائل اجتماعی و تربیتی "سیگار کشی " سخن فراوان است . در این جا به ذکر چند نکته کوتاه اکتفا می کنیم .

    عادت نامطلوب سیگار کشیدن ، بهداشت روانی فرد را مختل نموده ، اصرار او در این جهت شخصیت وی را متزلزل می کند . فرد سیگاری هرگز نمی تواند الگوی رفتار مطلوبی برای اطرافیان ، بویژه کودکان و نوجوانان باشد .

    رفتاری که خارج از اراده انسان شرطی شده باشد هرگز دارای ارزش و احترامی نخواهد بود . فرد سیگاری نه تنها شخصیت خویش را در هاله ای از دود محبوس می کند ، بلکه دیگران را نیز معذب می نماید .

    حقیقت این است که "سیگار " سر نخ غالب انحرافات  شخصی و شخصیتی است . گرچه ادعا نمی شود که هر شخص سیگاری دچار اختلال یا انحراف شخصیتی است ، اما بر این مدعا سخت استواریم که اکثریت افرادی که دچار انواع بزهکاریها و جرایم اجتماعی شده و می شوند سیگاری هستند !

    کمتر کسی است که معتاد به هروئین ، تریاک و... شده ، حرکت در چنین راه تار ، سیاه و نا صوابی با آتش سیگار آغاز نگشته باشد !

    کوتاه سخن آنکه ، دیگر وقت آن رسیده که با همه ی ادله و بینه های علمی ، عقلی و منطقی موضع دولت و کار گزاران جامعه اسلامی و حامیان منطق قرآنی را در زمینه آفت بزرگ رشد جسمانی روانی و اجتماعی انسانها یعنی "سیگار " برای همه جهانیان ، نسل امروز و فردا روشن کرده ، برای کنترل و ریشه کن ساختن این آفت ، تدابیر و تمهیدات لازم را همراه با به تصویب رساندن قوانین مناسب فراهم نماییم . بدون تردید تصویب کلیات طرح منع تدریجی استعمال دخانیات در جامعه ، خود بشارت بزرگی بود که از طرف مجلس محترم شورای اسلامی به امت آزاده ایران داده شد .

    1 – سوره مؤمنون

    2 – در ایران روزانه بیش از 200 میلیون تومان از طریق مصرف دخانیات هدر می رود .

    3 – سالانه 5 / 3 میلیون نفر در جهان و 47 هزار نفر در ایران به علت مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند .  



  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    انواع کـد های جدید جاوا تغیــیر شکل موس